Az élet őszinte köntösben

Dobo Agi - IgazAnya

Dobo Agi - IgazAnya

Egészségtudatosság az életünkben

Táplálkozás, háztartás

2015. április 08. - doboagi

Pár napja a Fitbalance sajtótájékoztatóján “egészségnagykövetként” vehettem részt, minek kapcsán megfogalmozódott bennem az a gondolat, hogy pár évvel ezelőttig, ha az egészségről esett szó, az nem sokkal jelentett többet számomra annál, minthogy beteg vagyok, avagy sem, illetve azt, hogy éppen mit sportolok, és azt milyen gyakorisággal teszem.

Ez azonban gyökeresen megváltozott, mióta Anya vagyok. Az EGÉSZSÉG, mint tudatos életforma nyert új értelmet számomra, kihatva az étkezésünkre, a háztartás vezetésére, de még a szépségápolásra is.

Egyrészről azért, mert felelőssé váltam a sajátomon kívül egy új élet egészségéért, annak megőrzéséért és támogatásáért a saját és a kisfiam édeaspja egészsége mellett. Kevés ennél fontosabb feladatot tudhatunk magunkénak szülőként. Szerintem.

Másrészről pedig magam felé támasztottam igényt arra, hogy visszeszerezzem a régi formámat. Megszabaduljak a terhesség alatt felszedett 23 kg nagyrészétől, rendbe szedjen a bőrömet, odafigyeljek a természetes alapanyagok és módszerek használatára amennyire csak tudok, hiszen 26 évesen az Anyaság mellett igenis fontos számomra, hogy Nőnek, csinos, vonzó Nőnek érezzem magam.

Következetesség.

A kulcsszavunk a nevelésben. És mostmár az életünk megannyi területén is…

Az életmódunkba szépen, lassan, finoman, de következetesen szivárogtatom be az “egészséget”. Olyan természetes összetételű termékek, módszerek, ételek, trükkök használatával, melyekkel amellett, hogy jobban is érzem magam, sokat javítok az élteminőségünkön, és talán nyerek is pár plusz szép évet magunkank! :) Melyekkel erősíthetem a szervezetünket és előzhetem meg a különböző betegségek kialakulását. Nem hirtelen, trendektől vezérelve, nagyobb füsttel, mint lánggal, csak azért, mert divat. Tudatosan, következetesen.

bubusmoothie.jpg 

Táplálkozás…

Hogy teljesen őszinte legyek, bevallom, hogy az alkatomat döntő részben a genetikának köszönhetem és persze a sportnak. Gyerekkorom óta sportolok, de erről majd egy következő bejegyzésben mesélek többet…

Szóval imádok enni. Hihetetlen vagy sem, rá(m)nézésre pedig nyilván az, de sokat eszem, vátozatosan, és igen, tésztát és igazi magyaros ételeket is. Szeretek főzni, és amíg régebben hobbyként fogtam fel, és egy pohár vörösborral a kezemben, élvezettel kevergettem a friss bazsalikomillatú konyhámban a bolognai szószt, addig ma már gyakran kötelességként állok neki, mert a gyerekem miatt lennie “kell” itthon főtt ételnek. Ezen nincs mit, és nem is kell szépíteni.

Az egyik barátnőm kérdezte meg a minap, hogy jó-e nekem, hogy ennyit robotolok a konyhában, amire azt tudtam mondani, hogy amikor nekiállok gyakran, akkor határozottan NEM. Nem jó. Nincs kedvem, fáradt vagyok, szívesebben ülnék le és csak mesélnék Bubunak. De amint nekiállok, általában valami gyorsan elkészíthető finomságnak, megjön a kedvem. Ahogy alakul a kezem alatt az étel, amiből a Családom később jót eszik, megváltozik a hozzáállásom. Szóval összességében szeretek enni, és főzni is.

Viszont én az az ember vagyok, aki legalább ugyanakkora örömét leli egy tál friss, ropogós salátában, egy kis piros-ropogósra pirított csirkével vagy grillezett sajttal, és valami ízletes szósszal, mint bármilyen más ételben. A várandósságom előtt szinte soha nem ettem édességet. Nem szerettem, nem kívántam meg soha. A zöldséget viszont annál inkább. Főként nyersen, minden mennyiségben. A terhesség aztán fenekestül felforgatta az ízlésemet az étkezés terén is. Jöhetett bármi, ami édes. Hatalmas öröm volt ez számomra, mert életemben először ettem tortákat, fagyikat, süteményeket. :D Aztán a 7 hónapnyi szoptatás után újabb fordulat következett, kezdtem telítődni, és új ízek után sóvárogtam. Ekkor szerettem meg többek között a spenótot, például párolva, vajon, jó fokhagymásan szószként valamilyen húsféléhez. Mmm … :) De ekkoriban fedeztem fel a medvehagymát, hogy hányféle ételt lehet vele teljesen újragondolni, vagy lettem pl. ruccola függő. (parmezánnal, koktélparadicsommal… :) ) Jelenleg azt hiszem abszolut összhangban van az egészséges és az egészségtelenebb, de annál boldogítóbb ételek az étrendemben.

Amikor csak tudom beiktatom a heti menüsorba a salátákat, és a sok különböző zöldséget, gyümölcsöt. Hatalmas sikernek örvend nálunk mostanság pl. a smoothie. A mindenféle friss (vagy akár fagyasztott) gyümölcsből készített turmix, amibe a spenóttól kezdve, jóformán bármit belecsempészhetek, és boldogan fogyasztja el a kisfiam, és még az ő igencsak válogatós Apukája is. Hetente egyszer beszerzem a szupermarketben az előre csomagolt salátaféléket, a helyi zöldségesnél pedig a sok sok gyümölcsöt hozzá. Ezek napokig frissek maradnak, ha esténként hűvösebb helyen (nálunk a spájzban) enyhén nedves konyharuhával letakarva tároljuk. Így legrosszabb esetben minden második nap gondoskodom a Család változatos zöldség-gyümölcs fogyasztásáról.

 foto-1.JPG

Háztartás...

Miután leteltek a gyermekágyas hetek, Anyukám pár hét után “kiköltözött” az új életünkből, így én otthon maradtam egy újszülött babával, jóformán egyedül. Mindenre új rendszert kellett felépítenem. Nem a kedvem szerint mostam, főztem, takarítottam, hanem aszerint, ahogy szükség volt rá és lehetőség, idő. Rengeteg nehézségbe ütköztem, amire előtte nem is gondoltam volna. Például, hogy pár hét után a babám az ébren töltött óráiban folyamatosan figyelemmel szerette volna követni amit csinálok. (Természetesen ez oda-vissza igaz.) Így a pihenő/ringatószék lett a mobil fekhely, amit cipeltem magammal amíg fürödtem, főztem, takarítottam. Közben döbbentem rá, milyen sok ártalmas anyagot használok a takarításhoz, a fertőtlenítéshez, ami mostmár a kisbabám egészségére is kihat, hiszen akaratlanul is belélegzi, éreinkezik vele, bejut a szervezetébe, ezért következett egy hosszabb időszak számtalan különböző termék próbálgatásával, amíg ki nem tapasztaltam, hogy mi az ami a legkevésbé ártalmas számunkra. Amitől, ha belelégzem végre nem fulladozok, ami, ha becsorog a gumikesztyűm alá nem marja szét a kezeimet, amely használata után nem szükséges 10 öblítés, pl. hogy meg merjem fürdetni a kádban a picit. Nem vagyok egy tipikus biomami, és nem is értek igazán a mindenféle ökovarázsláshoz, arra pedig végképp nincsen kapacitásom, hogy házilag kutyuljak természetes összetevőkből álló fertőtlenítőket, vízkőoldót, vagy épp babakencéket. Ezért a józan eszemre hallgatva kezdtem el megpróbálni a mesterséges anyagokból, összetevőkből álló, agyon színezett és illatosított dolgokat kiiktatni az immáron picibabás háztartásomból és helyettesíteni ezeket amikor csak lehetséges, natúr anyagokkal, termékekkel. Olyanokkal, amikhez könnyen hozzájuthatok, és bár lehet, hogy valamennyivel költségesebb, mint bármelyik agyonmarketingelt tömegtermék, de hosszútávon biztosan kifizetődőbb a használatuk.

És bár “cibermami” sem vagyok igazán, és még csak most kezdem felfedezni az internetes vásárlás megannyi előnyét is , a legfőbb lelőhelyem egy webáruház lett. A barátnőim hatalmas online shoppingolók, tőlük sok pozitív véleményt hallottam, pl. magát az internetes rendelés élményét illetően is, hogy mennyire gyors, időt és energiát spóroló, könnyű maga a folyamat, vagy épp milyen jó érzés a várt csomagot átvenni, és megannyi tippet kaptam már Tőlük a webáruházakat illetően, de mind közül talán a www.naurel.hu volt eddig a leghasznosabb.

Világ életemben időhiányban szenvedtem, de mióta Anya vagyok, a 24 óra tényleg nagyon, nagyon kevés, így azon spórolok, amin csak tudok. Vannak persze megszokott kis szeánszaim, kedvenc boltjaim, és szeretek elmenni egy-egy üzletbe, és “buta” impulzusvásárló lenni, de a mindennapi, bevált dolgaimat mostmár szívesebben rendelem meg interneten, pillanatok alatt, üzemanyagot, időt és enrgiát spórolva gyakran jobb áron, nembeszélve arról, hogy megspórolom magamnak a hipermarketekben folytatott bevásárlás közben elém táruló árucikkdömpinget, amiből akaratlanul is mindig hazahozok néhány szinte teljesen szükségtelen dolgot :D… Természetesen egy webshopban is rábukkanhat az ember új dolgokra azon túl, amit épp megvásárolni készült, én többek közt így találtam meg a jelenleg is előszeretettel használt organikus babaápolási termékeket. (habfürdőt, tusfürdőt, popsikrémet, stb…. :) )

image-1_1.jpeg

Summa summarum, én így igyekeszem minél tudatosabban odafigyelni a családom egészségére ami a táplálkozásunkat, és a háztartásomat illeti.

Remélem Nektek is tudtam segíteni egy-két hasznos ötlettel!?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://doboagi.blog.hu/api/trackback/id/tr447351932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása