Az élet őszinte köntösben

Dobo Agi - IgazAnya

Dobo Agi - IgazAnya

KAJAPARA – mit együnk dilemma minden áldott nap (ötször)

2014. október 19. - doboagi

Reggeli-tízórai-ebéd-uszonna-vacsora.

 

Lehet mi vagyunk Csabával (a párommal) kissé ráfeszülve az evés-etetés témára, de ez a legproblémásabb része a gyereknevelésünknek, holott mi az elénk táruló problémákat Beni körül minden körülmények között könnyedén kezelő, laza szülőknek valljuk magunkat. Én azon stresszelek mit egyen a gyerek itthon, Csaba azon, hogy mit ne egyen a gyerek étteremben.

Azt gondoltuk a szülés utáni első hónapokban, hogy mennyire gyötrelmes a szoptatás. Az volt. Az eleje. Kegyetlen, számomra a szülés fájdalmának sokszorosával járó gyötrelem, de erről majd máskor mesélek. Később jött a tápszer. Akkor döbbentem rá, mennyivel egyszerűbb volt szoptatni. Bárhol, bármikor. Nem kellett babavíz, vagy forralt- lehűtött víz, melegítés, méregetés, cumisüveg, az állandó mosogatás, fertőtlenítés. Majd amikor jöttek a szilárd ételek realizáltam, hogy a tápszerezés is milyen könnyed, problémamentes étkeztetési forma volt a “nagyok” étrendje szerinti tápláláshoz képest.

Azt mondják, 1 éves kor után, amikor a gyerek már jóformán bármit ehet minden sokkal könnyebb lesz, hiszen azt eszi majd, amit mi, a család, nem kell külön gondoskodni róla, kap a miénkből. Na hát én ezt nem így élem meg.

Lehet én csinálom rosszul, de ki az a szülő, aki gyerek nélkül is tényleg betart napi ötszöri!!! étkezést, időben, változatosan, egészségesen táplálkozik, süt-főz és odafigyel, hogy minden szükséges tápanyagot, lehetőleg arányosan bevigyen a szervezetébe?! Én kapásból 1 ilyen ismerősömet, barátomat, rokonomat nem tudnám példaként említeni, pedig nyílván azért vannak, vagytok ilyenek többen.

A testalkatom ellenére, még ha hihetetlen is, de imádok enni, és sokat is eszem. És nem csak salátát, gyümölcsöt. Töltött káposztát, babgulyást, steaket, és nagyon gyakran a kedvenceimet, hurkát, kolbászt, szalonnát. De mindezt akkor fogyasztom, amikor épp szembe jut, hogy éhes vagyok. Van, hogy naponta csak kétszer. Nyilván ez az, amit egy egyéves gyerekkel nem lehet csinálni. Neki naponta 4-5 alkalommal, a korának és fejlődésének megfelelően változatos étkezést kell biztosítanom, minden nap közel hasonló időintervallumban. Szerintem ez NAGYON nehéz!!!

Ahogy kinyílik reggel 7 és 8 óra között a szemem, az az első gondolatom, hogy mi lesz a Beni reggelije. Legjobb esetben a fél7-7 között távozó Apuka 8-9 körül hoz némi friss pékárut, egy kakóscsigát, vagy bármi finomat ami utoljára sült ki a spárban vagy az útjába eső pékségben. Akkor egy étkezés azonnal pipa, Anya kap vagy 2 szabad órát a tízórai elérkezéséig, hogy ne kelljen az evésen agyalni. A tízórai és uzsonna általában a leglazább ügy, simán lerendezem gyümölcsökkel, frissen facsart gyümölcslével, valami babának való tartalmasabb rágcsálnivalóval. Az ebéd egy neccesebb téma, de igykeszem minden alkalommal házi kosztot biztosíatni. Ha Anyukám nem élne a közelünkben, a nagyi féle főzelékek, és “Bubuhamik” nélkül, már lehet kikészültem volna. :D Szabályszerűen megváltva érzem magam, amikor 12kor eszembe jut, hogy előző este főzött Beninek egy adag sárgaborsófőzeléket. Nálunk ugyanis az az alapvető probléma, hogy a párom borzasztóan válogatós. És ez, a konzervatív étkezési stílusával párosítva… kicsinál. Tehát újítani sem nagyon tudok, mert hiába jön rám a gasztroőrület, és főzök valami nagyon forradalmit, amit előző reggel valamelyik kereskedelmi csatorna egyik séfje dobott össze látszólag 15 perc, gyakorlatilag 2 óra alatt, általában meg sem kóstolja, vagy kieszi belőle azt az egy-két alapanyagot, amit vélhetően szeret. Nem egyszerű. Sem Ő, sem pedig a főzés így.

A vacsora a legkedvesebb számomra. Azért is, mert ez a családi szociális élményünk hétkzönap, hiszen általában ekkorra ér haza a családfőnk, így aznap először együtt lehetübk, együtt ehetünk. Éééés azért, mert ha APA eszik, akkor a BABA is eszik vele. Jóformán bármit. Egymást etetik. Imádom. Őket, a látványt, az eves könnyedségét.

Nincs közöttük, és a szülők, vagyis közöttünk sem ekkora harmónia az utóbbi hetekben a házon kívüli, többek között éttermi közös étkezések alatt. A gyerekünk 1 éves múlt picivel, és hihetelen önálló. Már egy bő hónapja egyedül jár, és ez az önállóság az élete minden területére kihat azóta. Így az evésre is. Ha nem farkaséhes, gyakorlatilag nem is hajlandó a segítségünkkel enni. Ami egy banán, sajt, vagy szelet kenyérnél nem gond, de egy tányér paradicsomlevesnél nagyon is. Amikor egy vendéglátó egységben tör rá ez a fajta önállóság bajban vagyok. Választottam már neki levest, csibefalatokat, sültkrumplit, de mindig úgy néz ki utánunk a hely, mint ahol bomba robbant. Gyerek, persze, megérthető. De amikor a mellettünk lévő asztalánál a még bébiételt szívesen fogyasztó baba gyönyörűen megeszi a kis üveg ételét, akkor akaratlanul úgy néznek ránk, hogy azt érezzük, ez CIKI. Aki tud, segítsen, hogyan kell ezt megoldani, mert mi nem jöttünk rá. És ez okoz némi feszültésget... :) Amíg nem eszik szépen, tisztán, önállóan a gyerek, ne együnk vele házon kívül?! :D

Szóval, összességében bár kreatívnak “szakácsnak” gondolom magam, és az egyszerű, joghurt, sajt, abonett, tojás, sonka, stb “fogásokon” kívül is sok használható konyhai ötletem van, mégsem szabadulok ettől a kajaparámtól.

Mit egyen a családom?! Ez csak az én dilemmam? Eszik-e vajon a gyerekem minden, számára szükségesből eleget?

Tényleg csak abban bízom, hogy amíg egészséges, szépen fejlődik, és én figyelek arra, hogy a számomra, hétköznapi háziasszony számára elérhető legjobb minőségű, változatos ételeket tegyem a fiam elé, jól csinálom. Vagy legalábbis nem rosszul.

 

Egy kép ma esti művemről, a www.kitchenbox.hu  jóvoltából :D Bélszín spenótkrémmel, vajas lilaburgonyával... :)

kajafotó.JPG 

A bejegyzés trackback címe:

https://doboagi.blog.hu/api/trackback/id/tr126806681

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Joaz E Adrienn 2014.10.24. 11:05:07

Szia! Véletlenül bukkantam rá a blogodra. El kell,hogy mondjam,minden eddigi írásod elolvastam és imádom!Már már kikapcsolódás szinten szoktam olvasgatni,és erőt meríteni,hiszen sok hasonlóságot felfedeztem,amit már én is átéltem. Én is 26 évesen egy gyönyörű 6 és fél hónapos kisfiú anyukája vagyok. Jót mosolyogtam ezen a kajaparás dolgon is. Én többet keresek recepteket a neten mint bármi mást,receptekkel fekszem és kelek.Ráaddásul nekem a párom brazil,így közel sem azok az igényei,mint nekünk,magyaroknak. A kisfiam pedig megkezdte a hozzátáplálást,ami szintén nem zökkenőmentes

Joaz E Adrienn 2014.10.24. 11:06:42

Lényeg a lényeg,sok kitartást,és várom a következő írásod! szép napot! üdv: Adrienn

doboagi 2014.11.07. 13:43:00

@Joaz E Adrienn: Köszönöm a jókívánságot Adrienn, és a kedves szavakat a blogommal kapcsolatban! Mindig öröm visszajelzést kapni az olvasóktól, főleg, ha valakinek tetszik, és szívesen fogadja a gondolataimat! Remélem ez jó sokáig így marad! :) Te még nehezebb helyzetben vagy a főzés dilemmával kapcsolatason a párod révén, de a google valóban hatalmas barátom ilyenkor nekem is konyhában, sok esetben a ""laptommal" főzök :D A baba hozzátáplálásához annyi tanácsot adnék, ha elfogadod, hogy amíg vannak friss gyümölcsök, fagyassz le belőlük, mert télen nagyon nehéz hozzájutni 1-1 fajtához, és bár én is szkeptikusan fogadtam ezt az ötletet a barátnőimtől, a tél közepén nagy öröm volt, amikor kaptunk ajándékba tőlük egy kis barackot, szilvát, amit nagyon szívesen fogyasztott a babám :) Neked is kitartás! :) Ági

zsókimóki 2014.11.09. 14:11:07

Szia Ági! Most találtam meg a blogodat, tetszenek az írásaid.
Ez a "kajapara" abszolút ismerős szitu. :) A napi 4-5 étkezés menüjének összeállítása egy baba számára nem egyszerű. És amikor elolvasok egy mintaétrendet 1-3 éves gyermekek számára, persze egyből jön a lelkifurka+önmarcangolás, hogy atyaég ezt így kellene???!!! Persze úgy kellene, ha velünk élne egy dietetikus, egy séf + egy profi alapanyag beszerző. :) Aztán rájövök, hogy ameddig minden tőlemtelhetőt megteszek, valamint mindenki arról biztosít, hogy egészséges a gyermekek, meg is nyugszom. :) Szóval csak annyit "mondanék": no kajapara!! :)
Üdv: Zsóka

zsókimóki 2014.11.09. 14:12:45

Szia Ági! Most találtam meg a blogodat, tetszenek az írásaid.
Ez a "kajapara" abszolút ismerős szitu. :) A napi 4-5 étkezés menüjének összeállítása egy baba számára nem egyszerű. És amikor elolvasok egy mintaétrendet 1-3 éves gyermekek számára, persze egyből jön a lelkifurka+önmarcangolás, hogy atyaég ezt így kellene???!!! Persze úgy kellene, ha velünk élne egy dietetikus, egy séf + egy profi alapanyag beszerző. :) Aztán rájövök, hogy ameddig minden tőlemtelhetőt megteszek, valamint mindenki arról biztosít, hogy egészséges a gyermekek, meg is nyugszom. :) Szóval csak annyit "mondanék": no kajapara!! :)
Üdv: Zsóka

zsókimóki 2014.11.09. 14:21:45

Nem is én lennék, ha nem kétszer commenteltem volna!!! ááá...bocsi :)

Lopes T Adrienn 2014.11.15. 17:35:10

Köszönöm a válaszod! :) igen, már fagyasztottam le pár fajta gyümölcsöt, ahogy te is mondtad, egyenlőre jobban is megeszi a gyümölcsöket, mint sok más ételt. :)
süti beállítások módosítása