Az élet őszinte köntösben

Dobo Agi - IgazAnya

Dobo Agi - IgazAnya

DivatAnyák – FashionMamik! Trend az Anyaság?

2014. október 21. - doboagi

Újra “divatba jött” Anyának lenni? Fiatalon szülni, akár több gyermeket vállalni? Várandósan is divatot diktálni, kisbabával is nagyvilági életet élni, utazni, szülőként is szabadon szórakozni?

 

Az én véleményem az, hogy soha nem is ment ki a divatból az Anyaság! Csupán többet hallottunk mostanáig a karrierjüket előtérbe helyező, és azt bőszen építgető feministákról. Napjainkban viszont, köszönhetően a sok közösségi portal térhódításának, a tévének, újságoknak, blogoknak, egyre több  Anyukát, és azok mindennapjait is megismerhet a világ. Gyönyörű, pocakos nőket, finomakat főző háziasszonyokat, a gyermekükért rajongó csinos Édesanyákat.

Olyan Nőket, akikkel könnyen, és nagyon szívesen azonosulunk. Könnyebben és szívesebben, mint az elérhetetlen ikonok csillogó életével. Hiszen valószínűleg legtöbbünk élete ebbe az irányba tart, és sok más dolog mellett mindannyian vágyunk a Családra, picibabákra, boldogságra. Legyen szó a még várandósság előtt álló huszonévesekről, vagy a kisgyermekeiket nevelő harmincasokról, negyveneskről és a kettő közötti széles rétegről… :)

Engem személy szerint a hideg ráz, amikor valaki azt mondja, hogy azért szülnek, szülünk mostanában olyan sokan (főleg “fiatalok”), és zeng ettől a média is annyit, mert divat lett!!! És nem az állítástól van hidegrázásom, hanem attól, hogy ezt pejoratív értelemben teszik.

Miért kellene rosszul éreznem magam attól, hogy 25 évesen életet adtam az első gyermekemnek, és ettől még boldog is vagyok ?!

Azt gondolom, hogy talán azért, mert az emberek nagy része a gyerekvállalást azonnal a szülők anyagi helyzetével azonosítja, vagyis azzal, hogy “megtehetjük”. Úgy értem anyagilag, tehát, hogy “van pénzünk gyereket vállalni”, és nem kell a negyvenes éveinkig várnunk. És ez, ebben a nehéz világban inkább “szégyen, és titkolandó”, mintsem példaértékű és hangoztatható. Hazudnék, ha azt állítanám, hogy a “megtehetik” állítás legalább részben, de ne lenne igaz. Nyilván egy diáklány és a diák párja akár több, hosszú, együtt töltött év után, az ösztöndíjukból kevésbé bátran alapít családot, mint a jobb munkával rendelkezők. Itt szívesen írtam volna, hogy a BIZTOS állással rendelkezők, de úgy érzem ma már igen kevés olyan dolgozó ember van, aki bátran jelenti ki, hogy az ő anyagi helyzete, munkája, állása BIZTOS. Emiatt természetes, hogy kevesebben bátorkodnak gyermeket vállalni. De azon a rétegen túl, akik kívülről, már látszólag is megtehetik, és szívesen teszik részben vagy egészben a világ számára láthatóvá az életüket, is van számtalan olyan pár, aki szerényebb körülmények között élve is boldogan válik szülővé.

Milyen kellemes lenne, ha nem lennének előítéletek, nem igaz?

Ha nem látnánk azonnal a sok kérdező szemében mit is gondolnak valójában a kérdéseik mögött…

…amikor azt kérdezik Tőled:

-        terhesen, hogy “hány éves is vagy”?...

-        anyaként, hogy “mikor is akarsz visszamenni vagy elkezdeni dolgozni?...

-        csinos szülőként, hogy “mégis hogyan van időd magadra”?...

-        társként, hogy “na de hogyan tudtok a gyerek nélkül kimozdulni”?...

…stb., stb., stb.

Szerintem mindannyian tudjuk miért kérdezik, és hiába adsz bármilyen választ, már régen tudják magukban, mit is gondolnak Rólad, szerintük mi a válasz a feltett kérdéseikre.

Pedig szerintem, és hangsúlyozom SZERINTEM, ennél szebb, és örökkévalóbb DIVAT nincsen, és ne is legyen a világon!

Ha teheti, élje át, és kövesse minél több nő ezt a fajta divatot.  És ha sokszor nehéz is, mert nagyon sokszor az, akkor is lássák, tanulják minél többen, hogy egy Nő várandósan és Anyaként is legalább annyira gyönyörű, aktív és az életét élvező ember tud maradni, mint amilyen függetlenként volt. És ez egy jó dolog. Nem csak a legfelső társadalmi réteg kiváltsága. Ez mindenki szuverén döntése.

Én imádtam a terhességemet, a pici majd a hatalmas pocakomat. Imádtam szép lenni várandósan (is), és mindennél jobban imádom a Fiamat és az Anyaságot. Szeretem összeöltöztetni a családomat, még ha sokak szerint ez béna is, és legalább akkorra örömmel tölt el Neki vásárolni egy új ruhát, mint amilyen magamnak…. –ez tényleg igaz, még ha hihetetlennek is tűnik :D

És bár SOHA nem voltam egy rajongó típus, nem volt kedvenc színészem, bandám, sportolóm, mostanra ez is megváltozott. Rajongok a terhességért, az Anyaságért, a Fiamért, a szülői életformáért. Azokért a nőkért, akik mindezt büszkén élik meg. A bloggerekért, akik erről írnak, a fashionistákért, akik erről postolnak, a rokonaimért, barátnőimért, ismerőseimért, akikről tudom, hogy ugyanígy éreznek.

Sok a vélémenyeink, módszereink, technikáink közötti különbözőség, a vita még barátok között is, mégis összeköt minket valami, valami nem megfogható. Ha kívül nem is, belül hasonlóak vagyunk, hasonló érzésekkel. Én legalábbis így látom, és mióta tagja lettem a “szülők hatalmas családjának” sokkal jobban tisztelem az embereket, sokkal kevesebb előítélettel élek velük szemben.

Anyukák, szülők! Szerintem egészen nyugodtan csináljunk továbbra is “divatot” az Anyaságból, és éljük meg annyira boldogan és optimistán, amennyire csak tehetjük. Legyetek szépek, bátrak, és maradjatok Nők! Vegyetek nyugodtan jó ötleteket, tippeket azoktól, akik szívesen megmutatják bárkinek mitől érzik jól magukat a bőrükben!  Ha csak a postára vagy bevásárolni mozdultok ki is nyugodtan legyetek szépek, és csinosak, hiszen ettől Ti is jobban érzitek majd magatokat a bőrötökben, és töltődjetek a környezetetek energiáiból, a mindíg jóleső pozitív visszajelzésekből!

Végezetül a példák teljességének igénye nélkül, néhány inspirálóan csinos, boldog, gyönyörű Kismama és Anyuka a környezetemből, akiktől bátran tanulhattok! + 1 rólunk is :)

Köszönöm Csajok és fiúk :) : Heni+ Doni, Jenny, Kriszti+Oli, Vivi+MiniMax, Evi+Lili, Bubu

image-1.jpeg

image_1.jpeg

Képernyőfotó 2014-10-21 - 21.37.58.png

vivi.jpg

 3f8b6e2ca10b5d5147efa047361fc659.jpg

Képernyőfotó 2014-10-21 - 22.08.28.png 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://doboagi.blog.hu/api/trackback/id/tr976815359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsókimóki 2014.11.09. 14:45:32

Szerintem manapság nem is azt nehezményezik egyesek, hogy divat anyukák vannak, hanem sokaknak az nem tetszik, hogy divatos egy anyuka. Furcsa, de néha én is érzem, hogy fiatalságom nem tetszést vált ki. A kedvencem pedig a bárgyú tekintetek, amikor a barátnőmmel és a gyerekekkel futunk futó babakocsival.
Az emberekben ( főleg az idősekben) sajnos az a kép van, hogy anya otthon van főz-mos-takarít és neveli az utánpótlást. El sem tudják képzelni, hogy ezek mellett még mást is lehet csinálni. Nem mondon, hogy egyszerű kivitelezni, de minden csak szervezés kérdése. Pl.: van amikor 2-3 napra főzök, így 2-3 nap van "felesleges" időm.
Az is sokakat zavar ha egy kismama csinos marad a terhesség alatt, az meg hogy a szülés után is visszanyered a régi alakod, hát egyenesen bűn. :) és egyből jönnek a "kedves" megjegyzések. De senkinek nem jut eszébe, hogy talán csak annyi volt, hogy nem zabáltam magam daggadtra azzal a címszóval, mert terhes vagyok, meg nem hittem el, hogy kettő helyett kell ennem. :)
A legfontosabb pedig, hogy tetszeni akarok a gyermekem apjának, valamint utálom saját magam, ha két napnál tovább csak melegítőben vagyok (még ha néha van is így). Attól még, hogy anya vagyok, nő maradtam!!!
Üdv: Zsóka

U.i.: régebben imádtam vásárolni magamnak, ez annyiban változott, hogy legjobb a gyerekrucik közt válogatni! :)
süti beállítások módosítása